De moment, la campanya ja ha recollit 140.000 euros, que corresponen a 20.000 gorres venudes, però al llarg del dia la xifra pot augmentar. Al darrere de la iniciativa hi ha l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), que vetlla per millorar la qualitat de vida dels infants i adolescents amb càncer.

Amb els fons que aconsegueixen en cada campanya del “Posa’t la gorra”, un 50 % del pressupost total de l’associació, ajuden a millorar les condicions d’aquests pacients als hospitals, donen suport psicosocial i mantenen la Casa dels Xuklis, una casa d’acollida impulsada des de l’AFANOC per acollir les famílies que s’han de desplaçar perquè els fills rebin tractament als hospitals. De fet, bona part del finançament es destina a aquest projecte.

El 20 % restant del pressupost que té l’entitat prové de subvencions públiques, però asseguren que ara estan aturades per l’aplicació de l’article 155 a Catalunya. Tot i això, es mostren prudents i optimistes de cara a que el conflicte s’acabi resolent.