En un any marcat per la crisi, la Síndica de Greuges ha centrat les seves recomanacions a l'Ajuntament sobretot en qüestions d'habitatge. Les denúncies rebudes dels ciutadans demanen més esforços per estimular la rehabilitació i la conservació de pisos en mal estat, i més oferta de pisos públics. També han reclamat una regulació urgent dels habitatges amb usos turístics, que provoquen problemes de convivència entre els veïns. PILAR MALLA, Síndica de Greuges de Barcelona "Demanem que el control dels apartaments turístics sigui igual que en hotels o altres serveis de turisme." Aquest no ha estat, però, el problema que ha generat més denúnicies. De les més de 1.800 queixes rebudes, 190 fan referència als transports, sobretot a les multes i als retards a l'hora de rebre les sancions. Les queixes de medi ambient han acumulat un centenar de denúnices, igual que les de serveis socials, que han baixat en relació a anys anteriors. La síndica atribueix aquest descens a l'esforç del govern, que ha augmentat un 30% les ajudes en aspectes com l'alimentació, o els menjadors escolars. Aquest ha estat l'últim informe que ha peresentat Pilar Malla com a síndica. El proper divendres 5 de febrer compareixerà en el ple municipal per exposar-lo, i també per valorar la feina feta durant aquests cinc anys. No serà fins a finals de mes, però, quan es coneixerà el resultat de l'acord polític per designar el proper síndic de greuges de la ciutat.