Cinc anys després, encara són visibles algunes de les cicatrius que va deixar l'esfondrament. Al lloc dels fets, la plaça que s'erigeix a la zona zero no pot fer oblidar l'incident als veïns que, més que mai, volen passar pàgina. ANA MARÍA JUEZ "El dia que va passar, vaig quedar parada. El barri ara té millor cara, l'han arreglat." CONXITA PARLÓN "El barri ha quedat més desert. I això a les botigues s'ha notat." L'origen dels fets va ser l'esfondrament del túnel de maniobra de la Línia 5, que passava just per sota dels edificis de l'illa formada pels carrers de Sigüenza, Conca de Tremp, Llobregós i passatge Calafell. Avui la galeria està reomplerta de formigó, però aleshores va fer caure l'immoble més proper a Sigüenza i de resultes es van haver d'enderrocar els edificis del costat. En total es van desallotjar més d'un miler de persones. Des d'aleshores, al barri s'hi han invertit més de 70 milions d'euros en rehabilitació d'edificis i millora de la mobilitat. L'esfondrament va obligar a replantejar les obres de la línia 5 i es van augmentar els coeficients de seguretat al màxim. El túnel de perllongament del metro es va donar per acabat l'octubre passat i ara ja s'hi col·loquen vies, ascensors i escales mecàniques. JORDI JUBANY, responsable d'Obres Subterrànies de la Generalitat "La segona part de l'obra ha anat molt bé. Pràcticament no hem tingut cap queixa, les mínimes, ni de fisures. És un terreny molt complicat i està tot tectonitzat, però hem pogut fer l'obra de túnel sense incidents." El nou tram enllaçarà l'estació ara terminal d'Horta de la línia 5 amb la de la Vall d'Hebron de la Línia 3. En total, tres estacions que donaran servei al Carmel i al Coll i la Teixonera. Aquesta darrera serà una de les més profundes de Barcelona, gairebé 100 metres sota terra.

Aquest dimecres fa cinc anys que el barri del Carmel centrava totes les mirades. L’esfondrament del túnel de maniobres de la Línia 5 del metro va fer caure un edifici en un gran esvoranc de 18 metres de diàmetre i 35 de profunditat.

L’incident va obligar a evacuar un miler de veïns i dos col·legis. També es van haver d’enderrocar dos edificis en què hi vivien 250 persones. Al llarg d’aquests cinc anys, s’han invertit al barri 70 milions d’euros en la millora de l’accessibilitat i la rehabilitació d’edificis. Per aquest estiu està previst inaugurar l’ampliació de la Línia 5 del metro, que donarà servei al barri.