Una petita productora busca finançament a través del micromecenatge per poder estrenar un musical sobre l’espoli del Palau de la Música. L’espectacle es titula ‘Millet. Versió original cantada en català’ i els creadors tenen previst estrenar-lo el proper 27 d’abril a l’Almeria Teatre.

L’espoli al Palau de la Música es va destapar l’estiu de 2009. Des d’aleshores s’han omplert milers de pàgines de diaris i minuts d’informatius. Dos anys i mig després una productora teatral de la ciutat ha fet un musical sobre Fèlix Millet i sobre com va deixar de ser un prohom de la cultura catalana per convertir-se en un empestat. I per poder-lo mostrar, busquen finançament a la plataforma de microfinançament Verkami, on expliquen el projecte.

La companyia, encapçalada per Jordi Pérez Solé (director de l’espectacle) i Helena Moliné (productora), porta a escena un muntatge en què el protagonista és el president de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música. El mateix Fèlix Millet fictici explica com va espoliar 35 milions d’euros en to de comèdia.

“Pretenem riure de la nostra realitat”

Helena Moliné (Lleida, 1983) és l’encarregada de coordinar un equip de 16 persones que hauran de fer realitat el projecte. Segons explica a BTV, es tracta d’un grup de professionals “molt involucrats” en aquest muntatge.

Fa temps que anaven darrere d’una bona història per explicar i portar als escenaris i la història de l’espoli del Palau els va cridar l’atenció: “Ja que els que haurien de fer alguna cosa no fan res, nosaltres farem un musical còmic des del punt de vista de Millet.” Segons Pérez Solé no pretenen denunciar res, perquè el cas ja està “denunciadíssim”.

L’espectacle, que s’estrenarà el 27 d’abril a l’Almeria Teatre, té format musical amb un únic actor a escena (el que interpreta Fèlix Millet) i un pianista que l’acompanya.  L’obra s’ha documentat amb les informacions publicades a la premsa i amb els llibres de Saül Gordillo (‘Les barbaritats de Fèlix Millet’) i de Jordi Panyella (‘Fèlix Millet, el gran impostor’).

Un projecte finançat per micromecenatge

Els membres de la productora La Mama, Teatre i Comunicació han triat la plataforma de micromecenatge Verkami per aconseguir els diners que els permetin tirar endavant l’espectacle. S’havien proposat recaptar 3.150 euros, i en només cinc dies ja en tenen més de 1.600.

No els preocupen les possibles crítiques a l’espectacle per tocar un tema delicat: “No tenim por. Si algú es queixa és un bon senyal”, diu Pérez Solé.