Els Mossos d’Esquadra alerten a través de les xarxes socials d’una estafa en circulació a través del correu electrònic. Es tracta d’un cas de “phishing” (“pesca”) en què intenten suplantar la identitat del BBVA. El missatge fraudulent alerta els clients que han d’actualitzar la informació o se’ls bloquejarà l’accés a l’aplicació del banc.
El correu és rebut per l’usuari amb l’aparença de ser una petició d’informació important. Els estafadors es fan passar pel BBVA i signen el correu amb el logotip de la institució. A més, inclou un enllaç en què demanen a les víctimes que actualitzin la seva informació.
La policia demana esborrar-lo i, sobretot, no clicar a l’enllaç ni facilitar dades personals. Si hi ha dubtes en rebre un missatge com aquest, els Mossos aconsellen contactar amb l’entitat bancària.
Altres exemples de “phishing”
El “phishing” és una estafa en línia molt habitual. Entre altres fórmules, els ciberdelinqüents han fet servir suposats missatges d’empreses de paqueteria que t’alerten d’un problema en un enviament, correus electrònics de Netflix que avisen que s’ha cancel·lat el teu compte o suplantant l’Agència Tributària per reclamar informació per poder cobrar l’import de la renda.