Tal com ha explicat el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, s’han estat fent auditories a les dues estacions. A l’estació de la Sagrera, els obrers iniciaran les obres amb el col·lector de Prim, un requisit tècnic indispensable per reprendre la resta de treballs. Començaran abans del 21 de juny. L’estructura i els accessos de l’estació esperaran fins a la tardor per reprendre’s. Les auditories, que encara no estan acabades, apunten que no caldrà fer gaires canvis en la licitació per tirar-ho endavant. Més complicat és l’estació de Sant Andreu Comtal. El Consell hi ha detectat massa desajustos i demanarà al jutge la rescissió del contracte. Això implicarà haver de fer la licitació de nou, procés que comportarà més temps d’espera. Aquest nou contracte estarà dividit en dos projectes, un que completarà l’estació de rodalies, i l’altre que se centrarà en ampliar l’amplada de les vies.

Són les conclusions d’una reunió del Consell d’Administració de la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat, que ha tingut lloc a la subdelegació del Govern al carrer de Mallorca.

A l’abril el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, es va reunir amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i es va comprometre a reprendre les construccions abans de l’estiu. Les obres van començar fa prop de 10 anys, però estan aturades des del 2014.