Aquests alumnes estan treballant la cohesió i integració sense ser-ne conscients. És un dels reptes de l'aula d'acollida de l'Institut Flos i Calcat, potenciar el treball en grup per deixar enrere l'anomenat dol migratori. MONTSERRAT DOMINGO, tutora Aula d'Acollida Institut Flos i Calcat "Aquest alumnat necessitava, a part d'aprendre una llengua, de sentir-se ubicat en unes disciplines, etc., necessitava sentir-se cohesionat, que formava part d'un grup, necessitava sentir-se integrat. Ells han de treballar en grup, han de conèixer-se entre ells, han de col·laborar." I també adoptar valors com la solidaritat, la igualtat entre sexes i la democràcia. Tot això mentre aprenen català i es posen al dia en les diferents matèries per passar a les aules convencionals. A més, estudien com funciona la nostra societat. ANDREU VARELA, director Institut Flos i Calcat "El que fem és des d'explicar-li l'entorn propi, què és Barcelona, què és Catalunya, per què el català, on estem ubicats dins Europa, què representa estar a la Unió Europea. Però també veure quines són les institucions que regulen el nostre país. Per tant, des del Parlament, fins a l'Ajuntament." Tot aquest treball els ha valgut el reconeixement del Parlament de Catalunya, que ha premiat l'aula d'acollida amb el Premi Conviure. Un premi que des de l'institut cedeixen als alumnes per la implicació i participació mostrades.