Aquest cotxe està adaptat per traslladar detinguts i equipat, a més, amb un moble classificador al maleter. És un dels 56 vehicles policials que l'Ajuntament ha adquirit a través de l'Associació Catalana de Municipis. Comprar vehicles de manera conjunta comporta, segons els responsables de l'entitat, beneficis econòmics i també de gestió, ja que simplifica el procés de compra als consistoris. MIQUEL BUCH, president de l'ACM "Amb això què aconseguim? Eficàcia i eficiència. Evidentment estalvi, també, però sobretot eficàcia i eficiència en un món en el qual es diu que al món local dupliquem serveis i això és mentida, és fals." Que Barcelona participi en la compra conjunta de vehicles és, diuen, un fet molt positiu. El nombre de cotxes demandats ha estat un factor determinant a l'hora d'abaixar-ne el cost. El lloguer de la cinquantena de vehicles que es destinaran a la Guàrdia Urbana és un 6% més barat que en el contracte de rènting anterior. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Barcelona ha de ser vertebradora del món local i nosaltres posem al servei de l'Associació Catalana de Municipis la nostra capacitat inversora i els coneixements també en matèria de contractació. I el resultat és que acabem donant un millor servei a nivell de tothom." Al catàleg que ofereix l'ACM hi ha una quinzena de vehicles que es poden adaptar en funció de les necessitats de cada ajuntament.

L’ACM ofereix un catàleg amb una quinzena de vehicles que posa a disposició dels ajuntaments. La compra conjunta permet, segons els responsables de la iniciativa, abaratir costos, sobretot quan entra en escena un consistori com el barceloní, que necessita grans quantitats de vehicles. Un altre dels avantatges principals de comprar de manera agregada és que agilitza els processos perquè la licitació, per exemple, ja està feta. Pel president de l’ACM, Miquel Buch, amb aquest sistema s’aconsegueix “evidentment estalvi, però sobretot eficàcia i eficiència en un món en el qual es diu que al món local dupliquem serveis”.

Els models dels vehicles que s’ofereixen són de les marques Seat i Nissan, guanyadores del concurs públic, i molts es fabriquen a les plantes barcelonines de Nissan o les catalanes de Seat. Els cotxes, a més, es poden adaptar en funció de les necessitats de cada ajuntament. Pel que fa als policials, per exemple, estan preparats per traslladar detinguts i equipats amb un moble classificador al maleter. Pel que fa als 56 que es destinaran a la Guàrdia Urbana, el preu del lloguer és un 6% més barat que en el contracte de rènting anterior.