Les obres per implantar els quatre eixos verds i les quatre places previstes a la superilla de l’Eixample començaran el 16 d’agost. Els treballs es faran als carrers del Consell de Cent, de Girona, de Rocafort i del Comte Borrell, i també implicaran la creació de quatre places als encreuaments del Consell de Cent amb Girona, Rocafort, Comte Borrell i Enric Granados.
L’actuació vol convertir els carrers pensats per als cotxes en eixos verds pensats per a les persones, per això s’invertiran les prioritats i els usos. Amb aquesta transformació es guanyaran 58.000 m2 d’espai públic guanyats a l’asfalt i es multiplicarà per 12 el verd dels carrers.
Obres simultànies als quatre carrers
Durant el mes de juliol i principis d’agost s’han fet els treballs inicials per reubicar els serveis principals de la zona. S’han recol·locat les places per a persones amb mobilitat reduïda fora dels futurs eixos verds, s’han creat noves zones de càrrega i descàrrega i s’han reubicat les places per a motos.
Les obres, a partir del 16 d’agost, es faran de manera simultània als quatre carrers que s’han de transformar en eixos verds. A les vies afectades per les obres, els vehicles només podran circular per un carril i es treballarà per meitats, això significa que només quedarà una banda de la via, mar o muntanya, ocupada.
El carril bici de Consell de Cent i Girona desapareix
Als carrers del Consell de Cent i de Girona es retirarà el carril bici. Un cop acabades les obres, serà possible el pas de bicicletes respectant la prioritat del vianant. Tot i que les bicicletes podran seguir circulant pel tram central de tots dos carrers, hi haurà carrils bici alternatius: en el cas del de Consell de Cent, l’alternativa seran els de València i Gran Via i en el cas del de Girona, els de Roger de Llúria i Pau Claris.
A finals d’agost, canvis en la mobilitat
A finals d’agost, les obres comportaran canvis en la mobilitat de la zona. En moltes cruïlles no es permetrà als vehicles continuar dos trams seguits pels nous eixos verds i hauran de girar a cada illa. Pel que fa a les futures places, tampoc es podran creuar com fins ara, sinó que els vehicles estaran obligats a girar.
L’Ajuntament recomana que es planifiquin el trajectes
Durant les obres sempre hi haurà un espai de vorera lliure pels vianants, l’accés a totes les porteries, guals i aparcaments i no hi haurà cap afectació al transport públic. També es permetrà el pas continu a serveis, bicicletes i vehicles d’emergència.
Des de l’Ajuntament de Barcelona es recomana que les persones que s’hagin de moure per l’àmbit afectat planifiquin el viatge fins que coneguin els nous itineraris que hauran de fer.
Com quedarà la superilla de l’Eixample?
Un cop acabin les obres de la superilla, els vianants tindran prioritat total en els eixos verds i a les quatre places. Els nous espais no tindran asfalt, afegiran un panot renovat i hi haurà més vegetació. Els panots de la superilla tindran el mateix disseny que els d’ara, però seran de material reciclat i porós perquè filtri l’aigua. En alguns punts s’optarà pel granit per identificar equipaments, llocs singulars o edificis patrimonials.