Greenpeace creu que aquesta iniciativa és necessària per frenar la crisi global dels plàstics i ha posat en marxa una recollida de firmes a la xarxa per fer pressió. L’organització fa una crida a una compra més sostenible i responsable amb el medi ambient, principalment amb els oceans, i demana als supermercats que retirin els plàstics d’un sol ús.

Durant tota la setmana Greenpeace i #DesnudaLaFruta s’uneixen per omplir les xarxes socials d’imatges de fruites i verdures envasades, algunes fins i tot sobreenvasades, amb la intenció de mostrar que la situació és ridícula. Demanen als internautes que s’hi uneixin compartint imatges en les quals etiquetin els supermercats que venguin aquests productes a través de les etiquetes  #DesnudaLaFruta, #BreakFreeFromPlastic i #RidiculousPlastic.

L’ONG denuncia que cada any hi ha fins a 12 milions de tones de plàstic als oceans que generen danys als ecosistemes i que el 90 % d’aquest plàstic no es recicla. A més diuen que la producció de plàstics ha anat augmentant ràpidament.

Aquests envasos, diuen, generen impactes greus en la fauna marina: nou de cada 10 aus, una de cada tres tortugues marines i més de la meitat de les espècies de balenes i dofins han ingerit plàstic alguna vegada, la qual cosa n’obstaculitza el desenvolupament vital i, a vegades, en causa la mort. També desencadenen problemes relacionats amb la contaminació i les emissions de gas d’efecte hivernacle i com que no són biodegradables es transformen en elements químics naturals.