Més d’una de les 285 AMPA convocades a l’assemblea territorial de la Federació d’Associacions de Pares de Catalunya (FaPaC) ha aprofitat per posar sobre la taula les problemàtiques amb què es troben als centres, des de la manca de recursos fins a la manca de competència per part part d’alguns docents de l’escola pública. El comissionat d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona s’hi ha mostrat sensible, sobretot, a la lluita contra les desigualtats entre alumnes i centres. “La dignitat d’una ciutat es mesura en el grau d’atenció als col·lectius més desfavorits”, ha dit.

Essomba ha explicat també que les inversions del Programa d’Actuació Municipal (PAM) anunciat aquesta setmana inclouen una línia específica dedicada a la millora del parc escolar de la ciutat. Això perquè, segons Essomba, el PAM té dues prioritats en aquest àmbit: lluitar contra la desigualtat i atendre els col·lectius desafavorits, on s’inclouen la població immigrada, el potencial de població refugiada i els centres d’educació especial, prop de 2.200 alumnes a la ciutat. Dins de la lluita contra les desigualtats, Essomba ha subratllat la importància de construir un projecte d’escola intercultural en una ciutat cosmopolita com Barcelona.

El president de la FaPaC a Barcelona, Albert Riera, també vol prioritzar la lluita contra la pobresa infantil, un problema que vincula amb els menjadors escolars. El menjador d’un nen costa aproximadament 1.092 euros a l’any, però el màxim de beca que se li concedeix és de sis euros al dia. Moltes AMPA estan fent esforços econòmics per pal·liar aquesta situació.