Aquest vinil representa un punt d'atracció per a les famílies amb infants. Distingeix 54 restaurants de Barcelona com a locals "Family Fans", preparats per atendre un públic familiar que, a més, ofereixen descomptes els migdies de divendres a diumenge de fins al 40%. Amb aquesta iniciativa, el Gremi de Restauració vol fidelitzar un dels sectors de la població més importants per a la restauració. ROGER PALLEROLS, director general del Gremi de Restauració de Barcelona "Aquí a Barcelona la despesa familiar és el doble que l'europea i, per tant, la restauració vol posar-se mans a l'obra per atendre de la millor manera possible famílies que vénen amb infants." A aquesta iniciativa s'hi sumen restaurants com aquest del Poblenou, que ja fa temps que s'han preparat per adaptar-se a les necessitats del públic familiar. "Valorem molt la comoditat, no molestar la gent que tenim al voltant. Realment és una iniciativa que ens va de conya." "Hem d'agrair si hi ha joguines o espai obert, doncs tot suma." Per gaudir dels descomptes cal presentar aquest mapa de restaurants. Tot i que la iniciativa té validesa tot 2015, els descomptes acabaran el 17 de maig. Al distintiu Family Fans també hi estan associats restaurants poc tradicionals, com aquest japonès de l'Illa Diagonal. LAURA AGUSTÍ, cambrera del restaurant Miss Sushi "Té aquí els jardins de l'Illa, la terrassa, uns fulls per dibuixar, també tenim llaminadures... i dins la carta hi ha un espai dedicat exclusivament als nens." Disposar de trones, vaixella de plàstic, canviadors o espais d'oci, són altres recomanacions fetes pel Gremi.

La iniciativa “Family fans”, que ha rebut el suport de l’Ajuntament de Barcelona i Coca-Cola, identifica 54 establiments de restauració que estan preparats especialment per acollir famílies amb infants. Es tracta de locals espaiosos que ofereixen una proposta gastronòmica adaptada als més petits, a més d’eines o jocs per entretenir-los a taula. Precisament, en el marc de la campanya es repartiran 50.000 estalvis de paper amb jocs per a diferents franges d’edat i un joc de cartes de les Famílies de Barcelona amb valors sobre la família.

El clàssic Can Ramonet de la Barceloneta, els locals de la cadena el Mussol, Can Travi, el japonès Udon, l’Arrosseria de Xàtiva, el Piscolabis, o el Moka de la Rambla són alguns dels restaurants que s’han sumat a la proposta, la majoria amb descomptes del 15% sobre el preu de la carta.

El material de la campanya s’ha elaborat en català, castellà i també anglès, perquè a més del públic barceloní el gremi també vol atreure el turisme familiar estranger. A banda de les promocions en la restauració, també s’ofereixen descomptes en espais d’oci com els cinemes del Grup Balañá (25% per als menors de 13 anys), el Sant Andreu Teatre (reducció d’un euro per a espectacles familiars) i el Poble Espanyol (20% de descompte).

Les famílies, públic objectiu dels restauradors

La guia de consells per a fer que els restaurants s’adaptessin als nens es va presentar el desembre passat, i ara ja és una realitat. En la guia, el Gremi recull un conjunt de suggerències amb l’objectiu d’adaptar els restaurants a infants com, per exemple, oferir llapis de colors i fulls, espais d’animació, canviadors, trones i racions més petites dels plats de la carta.

L’objectiu del projecte “Family Fans” és fidelitzar el públic familiar, i que aquests puguin gaudir de l’oferta gastronòmica de Barcelona sense cap impediment ni molèstia. Segons afirma el director general del Gremi de Restauració, Roger Pallerols, “la despesa familiar a Barcelona és el doble que l’europea”, i és per això que el sector de la restauració treballa per atendre’ls.

Els pares i les mares veuen amb entusiasme aquesta nova iniciativa, ja que, segons diuen alguns, la falta d’elements d’entreteniment per a infants en alguns restaurants els frena a l’hora de dinar fora de casa. Per als restauradors, en canvi, és una bona eina per diversificar el seu públic.