Més d’un miler d’alumnes de 2n i 3r d’ESO de 12 instituts i escoles de la ciutat es transformen en científics per un dia, a la jornada STEAM Anella, a l’Estadi Olímpic de Montjuïc, reconvertit per a la ocasió en un laboratori gegant amb múltiples tallers educatius.

Una de les activitats plantejades és descobrir, a través de les matemàtiques, com es transmet la covid i altres malalties infeccioses. La iniciativa es basa en el concepte STEAM (en anglès, ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques), pilar de l’ensenyament cientificotècnic, perquè els estudiants s’acostin a les matèries d’una forma més lúdica, però amb rigor acadèmic.

estadi-olimpic-eso-ciencia-290421
Alumnes d’ESO a l’Estadi Olímpic de Montjuïc
Alumnes ESO estadi Olímpic

Incentivar les vocacions de les noies

El projecte vol també destacar referents femenins, amb una especial mirada coeducativa per trencar estereotips de gènere i potenciar les vocacions científiques entre les noies. Segons la Unesco, només un 28 % dels investigadors del món i un 35 % dels estudiants de carreres cientificotècniques són dones.

Bretxa digital a la ciència

En total, es plantegen 15 activitats basades en cinc eixos – arts, cervell, energia, matèria i tecnologia – i han estat pensades i dissenyades a partir dels continguts específics de les matèries d’ESO. La jornada es desenvolupa seguint tots els protocols sanitaris i de seguretat per la covid-19, amb grups bombolla i mesures d’higiene.

L’esdeveniment està organitzat de manera conjunta per Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), la Universitat Politècnica de Catalunya BarcelonaTech (UPC), l’Escola d’Enginyeria Barcelona Est (EEBE) de la UPC i Ciència 360.

Comparteix a: