La investigació va arrencar fa més d’un any arran d’una sèrie de robatoris que van posar en alerta el cos policial. Les indagacions van permetre constatar que al darrere hi havia una banda dividida en dos grups, un dels quals tenia la base a Barcelona, i l’altre, a Bulgària. La branca estrangera s’encarregava, segons els Mossos, de contractar transportistes que duien fins al país balcànic la maquinària d’obra sostreta i, posteriorment, de vendre-la. Els establerts a Catalunya, en canvi, tenien com a tasca principal cercar el material susceptible de ser robat, que habitualment localitzaven en zones no vigilades de nit. Quan tenien clar l’objectiu, enviaven un missatge de text amb les coordenades del lloc al transportista que havia d’assumir l’operació de fer arribar la maquinària al grup búlgar, el qual no marxava del país fins que no tenia el camió carregat del tot per tal de rendibilitzar al màxim els trajectes. De fet, s’ha localitzat vehicles amb fins a cinc màquines alhora. Els Mossos ja han recuperat 13 aparells, robats a Barcelona, Martorell, Sant Vicenç dels Horts, l’Hospitalet de Llobregat, Manresa i Sant Fost de Campsentelles.

Per evitar algun ensurt quan passessin controls policials, es facilitava als conductors documents de compravenda falsos. Tots ells, arrestats en el marc d’aquesta actuació dels Mossos, són de nacionalitat búlgara. Els integrants de la banda que actuava a Barcelona són, per contra, de nacionalitat espanyola i eren els màxims responsables del grup criminal al país.