La pista de gel torna a la plaça de Catalunya amb novetats. La més destacada és un augment dels patrocinadors. 10 empreses, com Marcilla, Font Vella o Banc Sabadell, assumeixen 400.000 euros, la meitat del pressupost. Aquest va ser un dels aspectes criticats l’any passat, quan la pista va tancar amb un dèficit del 5% i els patrocinis no van arribar a cobrir el 15%. Els barcelonins hauran de pagar un euro més per les entrades respecte l’any passat per l’increment d’un 13% d’IVA, set euros per patinar durant mitja hora i nou euros per fer-ho una hora. La Fundació Barcelona Comerç espera que Bargelona rebi 500.000 visitants i 90.000 patinadors.

Una altra de les novetats d’enguany és que la pista de gel no preten impulsar només el comerç del centre de la ciutat. Per això, les entrades de la Barcelona incorporen un cupó que es pot bescanviar per descomptes o regals en qualsevol dels eixos comercials adscrits a la Fundació Barcelona Comerç.

Bargelona es vol convertir enguany amb una plataforma per impulsar la candidatura Barcelona-Pirineus als Jocs Olímpics d’Hivern de 2022. Per això, es volen fomentar els esports de gel amb cursets i exhibicions d’hoquei, patinatge artístic i curling. Des de la Federació Catalana d’Esports d’Hivern, consideren necessari vendre la marca Barcelona-Pirineus, especiament els Pirineus, ja que la ciutat ja té força reconeixement mundial.

Aquest divendres, arribaran els primers patinadors, que trobaran una pista de gel més gran i amb unes instal·lacions més àmplies. La carpa ocupa 3.100 metres quadrats. Enguany hi ha més espais per als visitants no patinadors. La zona de patinatge també ha crescut respecte 2011, fins als 1.202 metres quadrats.