És un simulador corresponent al Boeing 737, el model d'avió més utilitzat per les aerolínies. Per a aquestes noies és una manera de lluitar contra la fòbia de volar. JORDI VENTURA, instructor de vol virtual "Veuen l'operativa que fa un avió de línia. Entenen les coses que passen, entenen els sorolls, sobretot, i entenen el protocol que estàs fent. Aleshores agafen consciència de la seguretat que hi ha dins l'avió." SARA LÓPEZ "Amb aquest gest s'encenen els motors de l'avió just abans d'enlairar-se. Aquesta acció es comprova immediatament després de fer-la per assegurar-se que tot és correcte. Qüestions com aquestes són les que s'expliquen als cursos per superar la por de volar." Els responsables diuen que, tot i els últims fets, com ara l'accident a Ucraïna o el de fa només dos dies a Mali, el curs no ha rebut més sol·licituds. Insisteixen que la probabilitat d'accidents ara mateix és molt baixa. CARLOS BAEZA, responsable del curs Volar sin miedo "La cifra de aviones que vuelan al año es una cifra millonaria y vienen a haber dos, tres accidentes por año. En esta ocasión se han concentrado en estos meses pero en realidad confirma la excepcionalidad de éstos hechos." MERCHE LEÓN, alumna del curs "En el meu cas és la sensació de claustrofòbia dins l'avió i el que ha passat aquests dies ha estat per coses que no tenen molta relació amb el que és l'avió." Cada any participen una cinquantena de persones en aquests cursos, però la simulació aèria n'és només la fase final. Durant les quatre setmanes prèvies, els alumnes assisteixen a classes teòriques sobre l'enlairament, el trajecte i l'aterratge d'un avió.

Amb el lema Volar sin miedo, ja fa temps que s’organitzen cursos que ajuden a una cinquantena de persones l’any a superar la fòbia de viatjar en avió. En un mes, els alumnes reben classes que es distribueixen en dues fases: la primera consisteix en el treball psicològic amb l’alumne i es desenvolupa en sis sessions, mentre que la segona fase representa el tancament del curs amb la simulació d’un vol a través del qual els alumnes veuen tots els procediments que segueix un pilot des que entra a la cabina fins a l’aterratge. Normalment, les sessions es fan en grups reduïts de 4 o 5 persones per assegurar l’atenció específica a cada cas.

Segons els organitzadors, les sol·licituds a aquests cursos no s’incrementen tot i els últims accidents aeris. Diuen que aquestes situacions “creen impacte en la societat a causa de la notorietat mediàtica,  però que la gent, com a molt, evita algunes rutes tot i que al cap d’un temps tornen a volar amb normalitat”. A més, insisteixen que la probabilitat de morir en un accident d’aquestes característiques és una entre un milió. Si més no, aquests fets que s’esdevenen notícia als qui més afecten són a les persones que ja tenen por de volar.

Per treballar els trastorns de fòbia, des de la Clínica de l’Ansietat ensenyen als alumnes tècniques per controlar la respiració i mantenir la calma en situacions de nervis. Uns exercicis que han de treballar des de casa per després tornar-los aplicar a la consulta del psicòleg.