JOSEP ROCA "Vaig tenir l'accident fa 19 anys. Tenia els meus pares amb 70 anys i la seva preocupació era la salut del seu fill i es van trobar força desamparats." MIREIA SANZ "Ens va faltar tant a mi com als meus familiars una mica de suport. Jo estava intentant recuperar-me a l'hospital i, per una altra banda, ells s'havien d'encarregar de tot el tema burocràtic de papers, etc." Són dos testimonis que expliquen en quina situació de desorientació i vulnerabilitat es troben les víctimes d'un accident i les seves famílies. Ara podran recórrer al Servei d'Informació i Atenció a les Víctimes de Trànsit que els ajudarà a fer els tràmits necessaris, contractar un advocat, conèixer els recursos i associacions existents, i també els donarà atenció psicològica. JOAN AREGIO, director del Servei Català de Trànsit "Es tracta d'una eina pionera, que per primera vegada es posa en marxa a casa nostra, i que el que pretén és ser senzillament un lloc on les persones que han patit, o el seu entorn familiar, un accident de trànsit trobin resposta a aquelles dubtes, neguits, aquelles situacions que en cada moment els puguin anar sorgint." A banda de gestors telefònics, aquest servei també l'integren una educadora social, quatre psicòlegs i una coordinadora. Les víctimes d'un accident podran accedir-hi a través d'un telèfon gratuït, el 900 100 268, al qual es pot trucar de dilluns a divendres de 9 a 14 i de 15 a 20 h. Quan calgui, el psicòleg es desplaçarà per fer una entrevista presencial. Tota la informació es pot consultar al web victimestransit.gencat.cat.