Circular per la carretera de l'Arrabassada té un risc molt alt de patir un accident. Això és el que constata un estudi sobre l'accidentalitat a la xarxa viària catalana. Per primera vegada, aquesta carretera, que connecta Barcelona i Sant Cugat del Vallès per Collserola, en lidera el rànquing. Hi circulen cada dia 7.338 vehicles i, tot i que hi ha vies amb més circulació, per l'Arrabassada és on de mitjana es produeixen més accidents amb morts o ferits greus. En total, cinc a l'any. Atribueixen aquest risc majoritàriament a la presència de motos i al fet que és una carretera secundària amb dos sentits sense barrera de separació. MARC FÍGULS tècnic de Mobilitat de la Fundació RACC "Es tracta d'una carretera amb moltes corbes, amb doble sentit de circulació sense separació i al fet de ser una carretera convencional, una carretera secundària, és habitual que aquesta tipologia de via estigui entre les que hi ha més índexs de sinistralitat." Pel que fa als trams amb més concentració d'accidents, la C-58 de Barcelona a Cerdanyola del Vallès va davant amb gairebé 151.000 vehicles cada dia. La segueix la ronda del Litoral. Concretament entre el Nus de la Trinitat i l'enllaç amb la ronda de Dalt, l'A-2 i la C-32, per on circulen 98.000 vehicles al dia. L'estudi també posa de manifest el paper de les motos o ciclomotors en la mobilitat. Estan involucrats en més del 40 % dels accidents amb morts i ferits greus a la carretera, malgrat que representen menys del 5 % del parc de vehicles.

Des del RACC expliquen que els principals motius d’aquest risc elevat d’accidents són diversos. En primer lloc perquè es tracta d’una carretera amb moltes corbes i amb una presència important de motos. També destaca el fet que és una carretera secundària amb dos sentits de circulació i sense barrera separació en la majoria de trams.

Pel que fa als trams amb més concentració d’accidents, la C-58 de Barcelona a Cerdanyola del Vallès lidera el rànquing amb gairebé 151.000 vehicles cada dia. La segueix la ronda del Litoral. Concretament entre el Nus de la Trinitat i l’enllaç amb la ronda de Dalt, l’A-2 i la C-32, on circulen 98.000 vehicles al dia.

L’estudi també posa de manifest que les motos o ciclomotors estan involucrats en més del 40 % dels accidents amb morts i ferits greus a la carretera, malgrat que representen menys del 5 % del parc de vehicles.

Revisió de seguretat

La carretera BV-1417, o carretera de l’Arrabassada és titularitat de la Generalitat de Catalunya. Davant de l’informe de perillositat presentat pel RACC, el departament de Territori i Sostenibilitat ha dit que hi faran una inspecció de seguretat viària. En funció dels resultats, es plantejaran si calen mesures per millorar la via i, en cas que així sigui, determinaran quines actuacions concretes s’hi faran.