Els veïns de Can Peguera ja tornen a tenir internet i telèfon després de cinc dies sense servei a causa d’un robatori de cable durant el cap de setmana. Els operaris han hagut d’estar treballant durant dues jornades per poder arreglar la destrossa. De fet, els treballs van començar aquest dilluns a la tarda i no han acabat fins aquest dimecres al migdia, quan finalment s’ha pogut restablir el servei als usuaris afectats.

Tot plegat ha estat un problema greu, ja que a la zona hi viu un elevat nombre de gent d’edat avançada. Persones que necessiten el servei de teleassistència han estat dies sense poder-lo fer servir. També han quedat fora de servei durant tot aquest temps les càmeres de vigilància que té instal·lades una veïna amb Alzheimer.

Un centenar de famílies afectades

L’origen de la incidència va ser el robatori d’uns 30 metres de cable aeri al carrer de Vila-seca. En un principi el veïnat calculava que hi havia unes 50 cases afectades, però segons passaven les hores aquest nombre s’anava incrementant. En total, aproximadament, un centenar de famílies es van trobar en aquesta situació i, a més, també el Casal de Gent Gran de Can Peguera.

Fer passar el cablejat per sota terra

El veïnat de Can Peguera demana soterrar el cablejat aeri que travessa el barri. És una demanda veïnal que fa anys que es planteja, i que s’espera aconseguir amb la futura rehabilitació d’aquest barri de cases baixes.