A partir d’aquest dimecres comença una campanya per detectar botigues i establiments comercials que no estiguin complint amb el sistema de recollida de residus, amb zones i horaris específics per desfer-se de les deixalles. L’objectiu de les inspeccions és detectar incompliments i, si s’escau, engegar els tràmits de denúncia. La sanció per als establiments que deixen un cartró fora del contenidor és de 300 euros. Aquesta campanya comença als barris de la primera fase de desplegament de la nova contracta de neteja. Abans de les multes, però, s’ha fet una campanya informativa per conscienciar i informar els responsables dels negocis de com cal llençar la brossa.
37.000 visites informatives a l’estiu
L’Ajuntament de Barcelona va detectar un fort volum de desbordaments a la recollida domèstica provocats per comerços, que haurien de fer servir el sistema propi de gestió de residus. Sobretot es van detectar nombroses caixes de cartró, entre altres residus, fora dels contenidors domèstics.
Per això, durant l’estiu, 44 informadors han visitat les botigues i locals en aquests barris on ja hi ha desplegat el servei nou de neteja. En total s’ha fent 37.000 visites a comerços per explicar de quina manera han de gestionar les seves escombraries. S’ha fet especial èmfasi en el cartró comercial, amb horaris, dies i llocs on dipositar-lo per no col·lapsar els contenidors dels veïns.
A partir del gener aquesta campanya informativa i de sensibilització s’estendrà als últims cinc districtes on ara s’està desplegant el nou servei de neteja de Barcelona.
El servei de neteja d’aquest estiu ha tingut un reforç de 120 equips formats per 235 treballadors que s’han sumat al servei habitual. Això suposa un 55 % més de personal respecte a l’estiu passat.