Amb motiu del Dia Mundial de l’Autisme, els representants de la federació catalana volen conscienciar que els nens i nenes diagnosticats de TEA puguin anar a les escoles ordinàries. “Les escoles no posen traves als nens autistes, però moltes escoles no estan preparades per acollir-los”, diu Salvadó, que assegura que la crisi ha fet minvar els suports a classe, una eina clau perquè puguin tenir igualtat d’oportunitats. “Un alumne amb trastorn d’espectre autista sense suport a la classe probablement fracassarà”, conclou.

Des de l’associació són conscients que l’Administració no pot fer-se càrrec del suport i que les famílies han de fer un esforç extra. Atesa la impossibilitat d’accedir a algunes escoles, Salvadó demana a les administracions “que facilitin l’entrada dels suports a l’aula per als nens i nenes amb TEA”. “Sense aquestes ajudes és difícil”, diu.

Bones aptituds tecnològiques

Sobre les capacitats dels nens amb aquest trastorn, Salvadó assegura que “són pensadors visuals. Amb les noves tecnologies tenen més motivació i entenen millor què han de fer”, diu. També en destaquen les habilitats amb la tecnologia i quan comprenen una cosa no surten de les normes que se’ls estableix. “A les empreses els costa fer el pas, però aquestes persones quan entenen les tasques que han de fer són boníssims”, assegura.

Destaca que la família hi té un paper primordial: “No només té un paper passiu de rebre el diagnòstic del TEA; tindrà un paper actiu per lluitar pels drets d’aquella persona”, conclou.