Els canvis seran en el clavegueram, paviment, serveis, mobiliari urbà, senyalització, arbrat -es plantaran til·lers i quatre palmeres entre l’avinguda Diagonal i la travessera de Gràcia- fanals i lluminàries amb tecnologia LED. Les voreres passaran a fer 4,60 metres d’amplada i la calçada, 10,80 metres. Es passarà de cinc carrils a quatre, un dels quals serà carril bus.

La renovació s’inclou en la reurbanització total del carrer de Balmes des del carrer de Pelai fins a la plaça de Kennedy. Fins ara, l’única part ja reformada és el tram entre l’avinguda Diagonal i el carrer d’Aragó, que ja va inaugurar l’anterior govern de PSC i ICV-EUiA el 2010. En aquella remodelació es va ampliar la vorera del costat Besòs i es va passar de quatre a tres carrils de circulació. A partir d’aquí, els veïns de Sant Gervasi també van reclamar millores, com voreres més amples i menys carrils de circulació.

El juny passat ja es va anunciar la reforma de la part inferior del carrer de Balmes, des del carrer d’Aragó fins a la Gran Via de les Corts Catalanes, dins de tot un paquet d’inversions per millorar diversos carrers i parcs de la ciutat. Per sota del carrer d’Aragó, les obres també començaran previsiblement a finals d’any, i haurien d’estar enllestides l’estiu de 2014.

El següent tram a remodelar, per sobre de la Diagonal, es preveia que arribés només fins a la travessera de Gràcia, amb una inversió d’1,7 milions d’euros. Però finalment, la societat municipal BIMSA ha licitat conjuntament totes les obres del carrer de Balmes entre l’avinguda Diagonal i la plaça de Molina, amb l’objectiu d’evitar que la reforma s’allargui més del compte.

El regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Joan Puigollers, va dir a finals de juny que el districte havia d’arribar a un consens amb els veïns del carrer de Balmes entre la plaça de Molina i la plaça de Joaquim Folguera, la part superior encara sense reformar, abans d’acabar el mandat l’any 2015.

La reforma del carrer de Balmes fins a la plaça de Molina coincidirà amb les obres a l’avinguda Diagonal, en el tram central fins al passeig de Gràcia, que es preveu que començaran l’estiu de 2014. Davant d’aquesta coincidència, el tercer tinent d’alcalde i responsable d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, ha assegurat que ho planificaran “amb molta cura” a través del Comitè d’Obres i Mobilitat.