“Achaques, manías, actitudes propias de la edad de los viejos”. Aquesta és una de les accepcions de la paraula “vellesa” del ‘Diccionari de la llengua espanyola’, de la RAE. Es tracta d’una definició que estigmatitza aquest col·lectiu, segons l’associació d’Amics de la Gent Gran. Per això l’entitat engega la campanya “Per Sant Jordi, reescrivim la vellesa”. A través de l’etiqueta #ReescrivimLaVellesa demanen a la ciutadania que proposi definicions de vellesa a les xarxes socials.

Diumenge, 23 d’abril, durant la diada de Sant Jordi, l’entitat manté la campanya “Roses contra l’oblit”, que arriba a la 19a edició. Enguany més de 1.500 voluntaris repartiran roses i llibres a persones grans que ja reben acompanyament durant l’any. Dos dies abans, el 21 d’abril, es regalaran roses naturals a 2.180 persones grans que viuen en 38 residències.

A més, es posen a la venda 17.500 roses solidàries fetes de feltre i roba pels joves del projecte Formació i Inserció Laboral (FIL) de la Fundació Pare Manel. La recaptació es destinarà de manera íntegra a programes d’acompanyament. Tot plegat en l’any que l’entitat celebra els 30 anys al servei de la gent gran.