VERÓNICA RODRÍGUEZ "Realmente la pobreza no se combate con actos de caridad. La pobreza se combate haciendo una reforma social, política y económica para que la población tenga sus propias herramientas para combatir la pobreza." "El problema es que con nuestro dinero estamos contribuyendo a unas políticas que no compartimos y que van en contra del ciudadano."

Consideren que La Marató de Tv3 és “una manera de rentar-se la cara” que utilitzen empreses com Abertis o La Caixa, i reclamen una anàlisi més profunda de la realitat. A més, critiquen que “amb la pobresa no s’hi acaba fent un donatiu caritatiu un cop l’any, sinó, canviant el sistema“.

Després de cinc dies de penjar-lo a la xarxa, aquest vídeo crític amb La Marató de Tv3 ja ha superat les 100.000 visites. Amb el lema #sobrencadires, el vídeo emula l’anunci original i critica la caritat com una manera de netejar la consciència que, alhora, és humiliant per qui rep l’ajuda. L’anunci denuncia que “la pobresa té responsables”, i afirma que “si es recaptessin els diners de l’evasió fiscal dels més rics s’obtindrien 9.000 vegades els ingressos recaptats en una Marató de Tv3”, que a les 19 h de la tarda supera els 600.000 €.