nen amb mascareta a escola

(ACN) Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) volen que la retirada de la mascareta que es fa efectiva aquest dijous als patis de les escoles s’estengui a l’interior tan aviat com sigui possible. La presidenta, Belén Tascón, ha dit a l’ACN que el camí que s’ha de recórrer és el d’anar retirant restriccions, com la mascareta o els grups bombolla, per recuperar la “normalitat”.

Ha reconegut, però, que la retirada de la mascareta a dins de classe és una decisió sanitària i, per això, afirma que s’haurà de fer en els temps que les autoritats sanitàries estableixin. En tot cas, ha reclamat que hi hagi coherència entre els protocols que afecten els escolars i els vigents a fora.

L’aFFaC ja va demanar la retirada de la mascareta als patis al setembre ja que es produïa un greuge, perquè quan la mascareta no era obligatòria al carrer ho va continuar sent en els patis dels centres educatius. Per l’associació, aquest és un exemple de la mirada “adultocèntrica” que han tingut els protocols contra la covid, en alguns moments amb més restriccions a l’interior de les escoles que en altres contextos.

Mantenir la mascareta és una “barrera” en l’assoliment de la lectoescriptura

Ha alertat que això ha provocat efectes col·laterals, com la “barrera” en l’assoliment de la lectoescriptura o les dificultats en la comunicació entre docents i alumnes i entre aquests últims. Per això, ha defensat mirar en quin moment és factible retirar-la, tot i assumir que hi pot haver un repunt, i ha demanat que es pugui estar preparat per controlar-lo.

Retirada de grups bombolla i confinament

La presidenta també demana que es vagin retirant la resta de restriccions, com els grups bombolla o els confinaments. En aquest darrer cas, defensa, generen discriminacions entre els alumnes segons el seu estat vacunal i, per tant, no es garanteix el dret a l’educació a tothom. “Això s’ha d’acabar”, ha manifestat, més tenint en compte que l’afectació en els infants és lleu i que la vacunació no talla totes les cadenes de transmissió.

Per acabar, ha criticat el protocol escolar“erràtic i complex” instaurat en l’inici del segon trimestre. Ha lamentat també que ha provocat un alt volum de tasques administratives que han fet que els professionals no s’hagin pogut dedicar de la mateixa manera a les tasques pedagògiques.