El text refós inclou una modificació del projecte del primer tram del túnel, entre el carrer de Los Castillejos i el de Badajoz, que ja té una part executada. Entre altres qüestions, s’han ajustat les pantalles de formigó a les estructures imprevistes que s’han trobat al subsol i s’ha perfeccionat el procés d’execució del túnel viari per sota els de Metro i Rodalies. També s’ha actualitzat el projecte del segon tram, entre Badajoz i la rambla del Poblenou, per adaptar-lo als canvis del primer tram i posar-lo al dia dels costos.

Al juliol, l’alcaldessa, Ada Colau, ja va anunciar a betevé que un cop aturades les obres del túnel, la intenció era treure a concurs les dues fases de cop -com demanaven les entitats veïnals i alguns partits- per agilitzar terminis. Quan a l’octubre es licitin les obres, el consistori ja va explicar que es dividirà el túnel en cinc lots per evitar que les empreses que s’hi presentin facin ofertes econòmiques a la baixa.

El nou parc comença a prendre forma

Mes enllà de les obres del túnel, es treballa també en el parc que anirà a la superfície de la plaça, basat en el projecte de la Canòpia Urbana. En aquest sentit, la Comissió de govern va aprovar la setmana passada de forma inicial el projecte d’una part d’aquest parc nou, la que queda per sobre la Gran Via. La inversió prevista en aquest tram és de 19,7 milions d’euros. La intenció és començar les obres el gener del 2018 i que s’allarguin un any.