L'alcalde Xavier Trias ha estrenat nou format en aquesta cita organitzada pel Col•legi de Periodistes, ho ha fet responent a les preguntes dels professionals. Bona part de les quals centrades en la crisi i com se'n pot sortir la ciutat. Entre les mesures concretes que ha plantejat l'alcalde, la de convertir Barcelona Activa en una gran empresa de gestió de tota la promoció econòmica de l'àrea metropolitana i no només de la ciutat. La crisi (que també ha obligat a apujar les tarifes del transport públic) ha generat una nova qüestió: l'augment de tarifes i la iniciativa ciutadana de la T-11. Tot i que li ha tocat un moment difícil, l'alcalde ha advertit. I sobre els projectes urbanístics, encallats per la falta de consens, Trias ha tingut un punt d'autocrítica. Els negociarem més i millor i serem més conciliadors.

Trias ha proposat que Barcelona Activa es converteixi en l’agència metropolitana de promoció econòmica i exterior de l’Àrea Metropolitana, i que esdevingui així una gran empresa de gestió de l’economia de la ciutat, incloent-hi el comerç i el turisme. Per Trias, Barcelona Activa ha de promocionar la ciutat a l’exterior.

L’alcalde ha fet aquesta proposta en la 29a conferència “L’alcalde respon”, que ha organitzat el Col·legi de Periodistes i a la qual han assistit més de 130 persones, la majoria, professionals dels mitjans de comunicació.

En la seva intervenció inicial, Xavier Trias ha assenyalat que el repte del seu govern és tenir i aplicar unes prioritats clares perquè Barcelona sigui “la punta de llança de la recuperació econòmica del país”, ja que la seva primera prioritat és la lluita contra la crisi.