Si, per exemple, es valida una T-10 al metro l'usuari té per davant una hora i quart de marge per fer transbord al bus o al tramvia sense haver de pagar un viatge nou. Aquesta premissa simple és la base de la T-11, una iniciativa de la FAVB amb la qual es vol fomentar que si s'acaba una targeta i no es fa transbord, la pugui aprofitar un altre usuari i viatjar gratis. Per això demanen que, un cop esgotada, es deixi en un lloc visible perquè algú la pugui agafar. La FAVB calcula que amb aquest sistema diàriament es podrien fer 15.000 viatges gratuïts. Els promotors de la iniciativa remarquen que en cap cas no volen fomentar el frau sinó la solidaritat entre usuaris. JOAN MARIA SOLER, membre de la junta de la FAVB "La T-11 és absolutament legal. L'ATM és conscient que no hi pot fer res des del punt de vista legal i, per tant, el que nosaltres volem que això serveixi perquè reflexioni i rectifiqui la seva política de pujada del preu del transport públic." La iniciativa ja fa dues setmanes que corre i el blog on s'explica el funcionament ja ha rebut més de 200.000 visites. Per fomentar la T-11, un grup de recerca de l'Autònoma ha ideat una aplicació per a mòbil. L'usuari que acaba una T-10 pot indicar de quin mitjà surt i a quina hora la deixa. El GPS del mòbil identificarà en quin punt exacte i, qui en busqui una, podrà consultar en la mateixa aplicació on en té la més propera i quants minuts falten perquè s'esgoti. Encara no és possible indicar que ja s'ha agafat la targeta, però s'està treballant en la manera de fer-ho, que servirà per quantificar quants viatges es fan amb la T-11.

La targeta T-11 és una iniciativa presentada per la FAVB contra la pujada, que consideren “abusiva”, del preu del transport públic. El blog en què s’explica què és i com funciona ha tingut més de 200.000 visites en la primera setmana a la xarxa. Una mostra més de la curiositat que ha despertat la iniciativa és una nova aplicació per a telèfons mòbils que permet localitzar i notificar on es deixen les T-11.

Sota el nom  d’Incidències 2.0, l’aplicació, que ja està disponible per a Android i aviat ho estarà per als telèfons iPhone, està pensada sobretot per avisar sobre incidències en el sistema de transport públic ferroviari de l’àrea metropolitana de Barcelona. Alhora també inclou un sistema que localitza T-11.

Segons els càlculs que fa la FAVB, l’ús de la T-11, suposaria que diàriament es podrien fer 15.000 viatges gratuïts.

El vicepresident de Transports i Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Antoni Poveda, s’ha referit a la iniciativa ciutadana coneguda com a T-11, que consisteix a aprofitar l’últim viatge de les targetes T-10. Poveda ha explicat que accions com aquesta ja s’han vist a la zona blava i ha afegit que el transport públic costa molts diners en comparació amb el preu dels títols de transport.