L'avinguda Diagonal és una de les artèries principals de la ciutat. I en el futur tindrà aquest aspecte. És una imatge virtual de com quedarà la via, un cop remodelada. Destaca l'eixamplament de les voreres, que passaran dels dos metres i mig actuals fins als set. La calçada central de la Diagonal es mantindrà com fins ara. Es conservaran els tres carrils en cada sentit de la marxa, un dels quals reservat per als autobusos i els taxis. On hi haurà els canvis seran als laterals, que tindran una via per als vehicles de servei i un carril bici segregat. La via també tindrà aparcaments per a motocicletes. Sumant-hi les voreres, la nova configuració de l'avinguda, pactada entre el govern i el PP, serà aquesta. ALBERTO FERNÁNDEZ DÍAZ, president del Grup Municipal del PP "A més d'avinguda, passarà a ser passeig, al servei dels vianants, amb un carril bici segregat, prioritzant el transport públic i garantint que el trànsit rodat no es veurà afectat. La proposta actual és menys ambiciosa que la de l'anterior equip de govern i la remodelació es farà només entre el passeig de Gràcia i la plaça de Francesc Macià. Això sí, també serà més barata. Costarà 17 milions i mig d'euros enlloc dels 70 previstos per l'anterior executiu. El fet de ser una obra sense gaires complicacions farà que els treballs vagin relativament ràpid i l'objectiu és que la nova Diagonal s'estreni abans d'acabar la legislatura, el maig de 2015.

La reforma preveu l’ampliació de les voreres laterals i la instal·lació d’un carril per a bicicletes situat al costat d’una calçada lateral destinada a vehicles de servei. Aquestes dues iniciatives preveuen resoldre les grans problemàtiques de la via: la mala convivència entre ciclistes i vianants, i l’estretor de les voreres.

Aquest desembre, l’alcalde, Xavier Trias, ja va anunciar que s’havia arribat a un preacord amb els comerciants per la reforma. Una modificació que, de fet, ja va explicar fa tres anys, quan va dir que apostava per un model similar a la del passeig de Gràcia: ampliar les voreres i deixar-hi fora el tramvia.