La Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat de forma inicial el projecte per reformar l’avinguda Meridiana entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig. La transformació segueix el patró dels trams on ja s’ha actuat amb dos carrils per al trànsit privat i un per a autobusos, amb un carril bici al centre envoltat de vegetació i voreres més amples. En aquest tram, però, hi ha també algunes particularitats.
La voluntat del consistori és deixar el projecte aprovat definitivament abans de les eleccions municipals perquè el pugui afrontar el nou govern municipal. El document s’ha aprovat amb els vots a favor dels dos socis de govern (BComú i PSC) i ERC, l’abstenció de Junts i Ciutadans i el vot en contra del PP i Valents. El projecte d’aquest tram pendent té un pressupost de 25 milions d’euros.
El projecte ens permetrà avançar en una transformació imprescindible per convertir una autopista en un lloc amable”
Rambla central i més passos de vianants
Una de les particularitats d’aquest tram és la rambla central que es crearà entre els carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa. Serà un espai molt similar al que s’està construint entre Espronceda i Biscaia al tram que ara està en obres. La rambla dividirà el carril bici, que passarà a banda i banda. L’actuació preveu millorar els Jardins d’Ángeles López de Ayala amb jocs infantils accessibles.
Amb la reforma d’aquest tram entre Felip II i Fabra i Puig es guanyaran sis passos de vianants i es passarà dels nou actuals a 15.
Més espai per als busos a la Sagrera
Entre els carrers de Felip II i Garcilaso, on conflueixen estacions de metro i Rodalies i parades d’autobús, es farà un doble carril bus per facilitar que els busos interurbans puguin encotxar i desencotxar sense interrompre el pas dels busos urbans (com es veu en la infografia inferior). Veïns d’aquesta zona de la Sagrera consideren que aquesta secció “camufla” una estació d’autobusos.