El Plenari de Barcelona ha rebutjat unànimement el tancament de la planta de Nissan de la Zona Franca i ha mostrat el seu suport a les famílies dels milers de treballadors que es veuran afectats per a aquesta decisió. L’anunci de la companyia nipona ha portat tots els grups municipals a negociar una moció d’urgència conjunta en ple ordinari del mes de maig per fer costat a la plantilla i recordar a la companyia nipona la “responsabilitat” que té amb el territori.
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha destacat que aquesta és una “qüestió cabdal” per a Barcelona i el conjunt del país perquè afecta molts llocs de treball. “Aquesta és l’àrea metropolitana del futur, de la mobilitat sostenible i del vehicle elèctric”, ha dit Colau, tot demanant a la marca automobilística que revisi la decisió i que finalment no marxi de la planta de la Zona Franca. El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha volgut destacar el “front comú” que faran totes les administracions per “fer possible l’activitat automobilística” al país.
Part de l’oposició torna a assenyalar Colau
El president del Grup Municipal d’ERC, Ernest Maragall, ha dit que aquesta és “la crònica d’una notícia anunciada” i ha advertit que ara comença una “batalla llarga“, tant pel que fa a la mobilització dels treballadors com a la negociació per intentar que Nissan finalment no marxi. El regidor republicà ha demanat que les administracions s’impliquin per aconseguir una política industrial activa.
La resta de l’oposició també han fet costat als treballadors i alhora han assenyalat el govern de Colau per les seves declaracions sobre el vehicle privat. La presidenta del Grup Municipal de JxC, Elsa Artadi, defineix el tancament de les plantes de Catalunya com “un cop duríssim en el pitjor moment” i ha lamentat la “demonització de sectors econòmics potents” per part d’alguns polítics. Luz Guilarte, de Cs, ha acusat l’executiu municipal de “criminalitzar i no saber gestionar” i a la Generalitat d'”aixecar fronteres” i fomentar la marxa d’empreses de Catalunya.
El PP també ha responsabilitzat el govern català per no generar “tranquil·litat i seguretat jurídica a les empreses”. El regidor Josep Bou considera que totes les administracions “podrien haver fet més” per evitar la marxa de Nissan. Manuel Valls, de BCN Canvi, creu que “no és compatible” estar al costat dels treballadors mentre “s’ataca el sector” i “s’expulsen empreses per culpa del procés“.