ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "El gran fracàs de la plaça de les Glòries ha estat considerar que la plaça era un nus viari, quan les places no han de ser nusos viaris, han de ser espai públlic. El que proposem nosaltres és la restitució de l'espai públic."

L’enderroc de l’anell viari de la plaça de les Glòries és més a prop. Els treballs s’han adjudicat per 25,6 milions d’euros. Una quinzena de constructores han pujat per aconseguir l’obra. La guanyadora és una unió temporal d’empreses de la qual formen part, entre d’altres, ACSA i Dragados.

En aquesta primera fase, s’obrirà el carrer de Badajoz i es tiraran a terra les rampes de la Gran Via i l’estructura elevada, a més de reconstruir les calçades de la Gran Via que creuaran la plaça. El projecte de la dedconstrucció es va aprovar el mes de maig passat.

El Consell d’Administració de BIMSA, l’empresa municipal que promou transformacions urbanístiques, també ha adjudicat una part important de la reordenació dels voltants del calaix ferroviari de Sants: concretament, s’ha assignat constructora per a la reurbanització del carrer d’Antoni de Capmany, que guanya amplada gràcies a la substitució de dues de les antigues vies de Rodalies pel túnel soterrat d’alta velocitat. Les voreres seran més amples i hi haurà més espai entre les façanes dels habitatges i la cobertura de les vies.

Dins del Pla de Manteniment Integral, s’han concedit tres paquets d’obres de millora als carrers i parcs de la ciutat, per un valor de 45,57 milions d’euros. Es renovarà l’enllumenat, se soterrarà el cablejat que encara està connectat en altura, es canviarà el paviment de voreres i calçades i es millorarà l’enjardinament. També s’implantaran millores relacionades amb les dotacions d’una ciutat intel·ligent, com la instal·lació de Wi-Fi.