Els candidats a les eleccions municipals 2023 del PSC, Junts, Ciutadans, el PP i Valents han presentat les iniciatives que defensaran de cara al proper mandat per a les motos. Ho han fet durant l’acte “Barcelona, la ciutat de la moto”, organitzat pel col·lectiu Motoristes per Barcelona aquest divendres a la tarda. Ada Colau i Ernest Maragall han estat els dos únics candidats de partits amb representació a l’Ajuntament de Barcelona que han declinat participar-hi.

Davant de centenars de motoristes, entre els quals Jaume Alguersuari pare (que també és portaveu de Motoristes per Barcelona) o Sete Gibernau, els candidats Jaume Collboni (PSC), Xavier Trias (Junts), Anna Grau (Cs), Daniel Sirera (PP) i Eva Parera (Valents) han desgranat quines mesures impulsaran cap al col·lectiu d’usuaris de moto.

També han intervingut a l’acte motoristes anònims i Gregori Hidalgo, president de Motoristes per Barcelona.

Les propostes de cada alcaldable

Plantegem un ajut de fins a 600 € per convertir les motos existents amb motor de combustió en motos elèctriques”
Jaume Collboni, candidat del PSC a l’alcaldia

Em comprometo directament a fer un pla de motos que no vagi en contra de les motos, sinó que hi vagi a favor”
Xavier Trias, candidat de Junts a l’alcaldia

La moto és ‘sexy’. No cal que morin més motoristes per adonar-nos que l’urbanisme tàctic no funciona”
Anna Grau, candidata de Ciutadans a l’alcaldia

Cal excloure les motos de la ZBE. No entenc que no pugui circular amb una Impala però que hi hagi busos de 14 anys”
Daniel Sirera, candidat del PP a l’alcaldia

Circular pel carril bus? Sí, no cal provar-ho, sabem que funciona. No podem posar portes al camp, la gent ja ho fa”
Eva Parera, candidata de Valents a l’alcaldia