ASSUMPTA FERRAN, directora general de Qualitat Ambiental "Els límits que nosaltres estem plantejant són límits ambientals, no són límits sanitaris, els límits marcats per l'OMS són encara més estrictes, aquests dos s'han d'anar aproximant, anar aproximant-se vol dir que això no té aturador, això cada cop ha d'anar avançant, aquí el que ha de canviar molt és com ens movem i amb què ens movem." El transport és el principal emissor de CO2 i, per tant, un dels elements més contaminants. Per això, les propostes de la Generalitat se centren a afavorir l'ús del transport públic i posar inconvenients al privat. La primera proposta és rebaixar el preu del transport públic un 50% quan es produeixin episodis de contaminació. De fet, aquesta mesura ja està dins del Pla de millora de la qualitat de l'aire però, de moment, no s'aplica. També s'aposta per encarir un 25% les zones blava i verda per a tots els cotxes que siguin contaminants. En aquest sentit, es proposa als ajuntaments que posin en marxa els distintius que acrediten quan un cotxe és net o no. Un etiquetatge que ja s'aplica a ciutats com París o Berlín. Ara, els vehicles que més contaminen són els dièsel, tot i així, el litre de dièsel és més barat que la gasolina. Es posa també especial atenció a les zones protegides, on hi ha escoles o hospitals, aquí es on es vol incidir al màxim per tal de reduir les emissions de CO2. Hi ha espais on s'aposta per eliminar el pas de vehicles, deixant-los exclusivament per als vianants.

Europa ha alertat el govern central de “l’incompliment persistent i continuat” dels nivells de contaminació atmosfèrica a l’àrea propera a Barcelona. Concretament, han enviat una missiva que evidencia la manca de mesures contundents que s’han pres a les poblacions de més de 100.000 habitants, que són les que gestionen els nivells més elevats de trànsit. Es tracta de les ciutats de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa, Sabadell, l’Hospitalet de Llobregat i Badalona. Totes tenen nivells alarmants de contaminació, segons les dades de la Unió Europea referents al període 2010-2013.

El trànsit s’apunta com la principal causa dels nivells més contaminants, per sobre dels 40 micrograms per metre quadrat de CO2, que afecten l’àrea metropolitana. Assumpta Farran, directora general de Qualitat Ambiental de la Generalitat, ha convocat una reunió aquest dimecres per buscar solucions a aquesta problemàtica i assolir els valors que demana Europa.