Els 44 informadors del pla Cuidem, que es va impulsar amb el desplegament del nou contracte de neteja, ja han fet prop de 50.000 visites a comerços de Barcelona. Han recorregut els 73 barris de la ciutat, botiga a botiga, amb l’objectiu d’informar sobre el funcionament de la recollida de residus i corregir les males pràctiques. Tot plegat després de detectar un important volum de desbordaments en alguns punts provocats per les botigues, que tenen un sistema propi. Els punts crítics es troben especialment en aquelles zones amb un volum important de fruiteries o fleques. Des de finals de setembre, a més, s’han iniciat les sancions: 300 euros de multa per deixar un cartró fora del contenidor i abandonat a la via pública.
L’Ajuntament també ha detallat que a banda dels comerços, l’equip d’informadors ha realitzat 8.500 intervencions amb la ciutadania. Principalment es despleguen en les àrees de contenidors, des d’on expliquen els detalls de la nova contracta, les novetats del servei i promouen la separació de totes les fraccions. L’objectiu és demanar més corresponsabilitat i implicació a tothom per mantenir neta la ciutat.
Informadors de diverses nacionalitats
El consistori ha explicat que el perfil dels informadors és variat, per facilitar la comunicació amb els comerciants i la ciutadania. Tenen diverses nacionalitats i s’ha prioritzat aquells països d’on Barcelona té més població, com per exemple el Marroc, la Xina o el Pakistan. A banda, molts d’ells parlen idiomes com el francès o l’anglès, per facilitar la comunicació amb els turistes que visiten la ciutat.
Punts d’informació itinerants
La campanya informativa també preveu punts informatius itinerants per a l’atenció ciutadana, com en festes o zones de pas amb una elevada afluència de públic. N’hi va haver, per exemple, durant les Festes de la Mercè o el festival Cruïlla.
Un altre dels aspectes destacats és que s’han dut a terme campanyes específiques en punts concrets de la ciutat. Per exemple, al Raval, on hi ha hagut el canvi de contenidors de vidre, durant la Festa Major de Gràcia o a l’anomenat Quadrat d’Or, per millorar la recollida orgànica.