En la reedició de la campanya “Els mites del turisme”, que la CUP va endegar l’estiu de l’any passat, els cupaires han editat un mapa de Barcelona on “no s’hi representen els atractius turístics”, sinó que “hi representem els diferents conflictes existents”. Segons ha detallat Reguant, en el mapa es reflectiran els punts d’interès turístic que generen “la privatització dels espais públics, conflictes laborals i espais massificats”.
Tot i que la campanya s’hagi llançat a les portes de la temporada alta turística, Reguant ha explicat que “no és una campanya contra el turista persona que ve aquí a la ciutat, és una campanya dirigida als lobbies”. Segons la regidora cupaire, “són els lobbies els que acaben expulsant els veïns de la ciutat”. Els mapes que ha editat la CUP es repartiran les properes setmanes a les assemblees locals del partit, però també pel carrer i a les boques del metro.
Crear hotels públics
A banda del mapa, la campanya “Els mites del turisme” també farà altres propostes en paral·lel. Una de les que recupera la CUP de l’any passat perquè “és plenament vigent” és “municipalitzar els allotjaments i els serveis turístics”. En aquest sentit, Eulàlia Reguant ha plantejat la possibilitat de crear “hotels públics per rebre turistes”. Amb aquestes mesures, la CUP vol que l’Ajuntament es doti d’eines públiques per “socialitzar” els beneficis del turisme, “si realment creiem que el turisme genera beneficis”.