Rojas ha comparegut a la comissió a proposta de BComú. L’investigador de l’ISGlobal ha explicat que la xifra dels sis morts que es podrien evitar s’hi arriba també tenint en compte que la probabilitat de tenir un accident és menor en tramvia que en cotxe i que deixarien de respirar menys aire contaminat. El PDeCAT, Cs i el PP han expressat dubtes sobre els resultats perquè asseguren que les dades de demanda que s’han usat per fer l’estudi no són correctes. Des del govern s’ha replicat que el mètode per calcular-la és el que fan servir altres ciutats i empreses de transport.

En la mateixa sessió, l’economista Enric Llarch (a proposta d’ERC) ha afirmat que la connexió del tramvia “no és prioritària ni desitjable per la ciutat”. Llarch ha explicat que amb els recursos públics que s’han de posar al tramvia es poden fer inversions a la xarxa de bus “amb més rendibilitat social” i ha proposat fer un doble carril bus a la Diagonal. En canvi, l’enginyer Andreu Uliet ha defensat que el bus no és la solució perquè no té prou capacitat de portar viatgers. “Entre no fer res o el tramvia no hi ha terme mig, la solució és el tramvia”, ha sentenciat Uliet.

BComú manté la pressió a ERC

En el debat polític, s’ha repetit el que ja es va viure en l’última comissió: la pressió del govern cap a ERC. El republicà Jordi Coronas ha insistit en reclamar la gestió pública del tramvia -que BComú ha descartat– per no donar beneficis a l’empresa privada que ara en té la concessió. “Deixi’s estar de generar dubtes”, ha replicat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, que ha assegurat que “qualsevol inversió que fem farà més públic el tramvia”. El PSC ha reiterat el ple suport a la connexió i la CUP ha reclamat també una gestió 100 % pública.