La CUP ha criticat que el govern de Colau hagi descartat ja rescatar la gestió privada del tramvia, que pot costar entre 227 i 440 M €. “Es pot plantejar la recuperar la concessió, cal una discussió transparent i honesta”, ha exigit María José Lecha. En la comissió, el director de l’estratègia per a la connexió del tramvia, Pere Macias, ha revelat que la unió per la Diagonal tindrà una rendibilitat econòmica de 64 M € fins al 2032, data en què venç la concessió, per la demanda prevista. Uns diners que aniran a l’ATM que, segons Macias, podran revertir en la millora de la xarxa de bus.

Des del PDeCAT, Francina Vila ha alertat que connectar el tramvia pot afectar econòmicament TMB, amb una caiguda de 82.000 viatgers l’any que passaran d’anar en bus o metro a fer servir el tramvia. Coronas (ERC) també s’hi ha referit, mentre que Koldo Blanco (Cs) ha dit que la comissió ha obert més dubtes sobre el model de gestió. El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha tret importància a l’avís de l’oposició. “Estic tranquil”, ha replicat Cañas que, tot i admetre que “la transició tindrà afectació”, s’ha mostrat confiat en un augment de la demanda.

Des del PP, com també ha fet Cs, el regidor Xavier Mulleras ha criticat que el govern Colau vulgui assumir el cost de la infraestructura del tramvia i que després li retorni els diners la Generalitat. En el debat a la comissió, el PDeCAT, Cs i PP han reclamat al govern municipal que implanti a la Diagonal la línia D30 de la nova xarxa de bus. Cañas ha donat a entendre que per connectar Trambaix i Trambesòs és millor fer-ho en tramvia per donar regularitat i qualitat a l’oferta.