Barcelona ja ha posat en marxa el bcnMarket, una plataforma de compres en línia similar a Amazon, però dedicada exclusivament als comerços locals de la ciutat. El projecte té el suport de l’Ajuntament de Barcelona, tot i que és una iniciativa privada liderada per BarnaCom (que aglutina els eixos comercials de la ciutat). A bcnMarket s’hi poden trobar tot tipus de productes, des de joguines fins a viatges, passant per aliments o productes de cosmètica.

El nostre objectiu és que aquest sigui l’Amazon dels comerços de la ciutat de Barcelona i que sigui líder el més aviat possible”
Jaume Collboni, primer tinent d’alcalde

Segons ha anunciat el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, 2.500 botigues ja s’han sumat a la plataforma: “Avui obrim virtualment aquesta botiga perquè els veïns hi trobin de tot, com es pot trobar de tot a la ciutat”. A través de la pàgina web del bcnMarket, els clients poden consultar la informació dels productes i comprar-los directament, o bé encarregar-los a través d’internet per després anar-los a buscar a la botiga física.

Si no hi som, ja no podrem atribuir tots els mals dels nostres negocis a ningú més que nosaltres mateixos”
Salva Vendrell, president BarnaCom
En l’estrena del bcnMarket s’ha presentat el Bonus Consum, vals de 10 € de descompte per al comerç de Barcelona

10 € de descompte en botigues, hotels i restaurants

A més, durant el llançament del bcnMarket, Jaume Collboni ha anunciat la creació del Bonus Consum, un descompte de 10 € per aquelles compres iguals o superiors a 20 € que es facin en botigues de Barcelona, hotels i restaurants, amb l’objectiu de reactivar l’economia local. Els descomptes es podran començar a descarregar a partir del dilluns 18 d’octubre per bescanviar-los als establiments físics.

L’Ajuntament de Barcelona també va llançar el Bonus Cultura, amb descomptes per a la compra de productes i entrades per a espectacles culturals.

La taxa Amazon, sense data

En paral·lel a la presentació del bcnMarket, el govern municipal ha admès que encara no té enllestida la taxa Amazon, un tribut per gravar les empreses de comerç electrònic (sense seu fiscal a Barcelona) que usen l’espai públic per fer el lliurament dels productes. Tot i que la intenció de l’executiu era començar-la a aplicar aquest 2021 (després de l’acord pressupostari amb ERC), la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, ha admès que “no hi ha data” perquè “hi ha qüestions tècniques” que compliquen la creació de la taxa Amazon.

Malgrat tot, Ballarín ha assegurat que “no hi renunciem i hi seguim treballant” per poder-la fer.