Barcelona estrenarà al setembre la plataforma de compres en línia bcnMarket, una espècie d’Amazon on hi haurà només productes de botigues de la ciutat. El projecte té el suport de l’Ajuntament de Barcelona, tot i que és una iniciativa privada liderada per BarnaCom (que aglutina els eixos comercials de la ciutat). La plataforma ja ha acabat la fase de proves pilot (fetes a diferents punts de la ciutat) i ara obre el període perquè tots els comerços de Barcelona que ho vulguin s’hi puguin sumar.

1.000 botigues ja s’hi han adherit

Segons ha explicat l’Ajuntament, ja hi ha al voltant de 1.000 botigues adherides i espera créixer per aglutinar bona part dels més de 60.000 establiments comercials que hi ha censats a Barcelona. Els botiguers es poden sumar al bcnMarket a través d’una inscripció gratuïta o bé pagant una quota d’entre 8 i 12 €, que dona dret a la venda en línia, el lliurament a domicili i suport tècnic a la plataforma. L’opció gratuïta, en canvi, només permet exhibir els productes a la pàgina web i reservar-los per comprar-los a la botiga física posteriorment.

Els clients hi podran accedir al setembre

A partir de setembre, els clients ja podran accedir al bcnMarket per comprar a través d’aquest portal, que vol “competir amb les grans plataformes en línia”, com Amazon. Per ara, el bcnMarket només aglutinarà botigues i comerços particulars perquè els mercats municipals tindran una plataforma de venda digital en paral·lel. Ara bé, l’Ajuntament no descarta que en un futur proper les dues plataformes puguin convergir i integrar-se.