L’Ajuntament de Barcelona reedita el Bonus Cultura, que va estrenar el 2020, amb l’objectiu de fomentar el consum cultural i donar un impuls econòmic al sector de les indústries creatives i culturals. La novetat d’aquesta edició és que, a banda de l’abonament de 40 euros també n’hi haurà un de 20 euros. En els dos casos l’Ajuntament aportarà el 25 % del cost de manera que pel de 40 euros l’usuari només en pagarà 30 i pel de 20 euros qui el compri en pagarà 15.

Els abonaments es podran utilitzar per consumir teatre, cinema, discs o espectacles d’arts escèniques en qualsevol dels 177 establiments adherits al projecte. Es podrà adquirir a través de del web bonuscultura.com/barcelona o a través d’alguns dels establiments que hi participen.

Aquesta iniciativa tindrà un cost d’un milió d’euros que es finançarà a través del fons extraordinari de recuperació de l’economia que es va activar arran de la crisi del coronavirus. La previsió és que representi un volum de negoci de quatre milions d’euros per al sector.

El Bonus Cultura no compleix les expectatives del 2020

El Bonus Cultura es va presentar el juliol del 2020 i es preveia que se n’emetessin 200.000 unitats. Finalment, però, l’impacte de les restriccions de mobilitat i les limitacions en l’obertura dels establiments i dels espectacles van fer que se n’emetessin només 90.000. Se’n van vendre 78.800, que van mobilitzar recursos per un valor de més de tres milions d’euros.