parc Güell

L’Ajuntament vol prémer l’accelerador en l’assoliment dels objectius fixats en l’Agenda 2030, i ho vol fer a través de la innovació tecnològica i en col·laboració amb el sector privat. Per això, ha fet una crida internacional perquè empreses locals i estrangeres proposin solucions tecnològiques a vuit reptes plantejats per la ciutat en els propers dos anys. De moment, ja s’han concretat els tres primers: com fer la visita més inclusiva al Parc Güell i al Zoo de Barcelona per a les persones amb discapacitat, i crear un sistema de control per a l’ocupació de places d’aparcament reservades.

En el cas dels tres primers reptes, ja està en marxa el concurs d’idees. Les propostes guanyadores es posaran a prova en l’entorn real i, si el resultat és positiu, es replicaran en altres àrees on puguin tenir un major nombre de beneficiaris.

Tots aquests reptes s’han plantejat dins el programa Innovacció 2030, que impulsen conjuntament el Comissionat de l’Agenda 2030, Barcelona Serveis Municipals (B:SM) i la Fundació Mobile World Capital Barcelona. El projecte té un pressupost total de 951.888 euros.

La tinenta d’alcalde de l’Agenda 2030, Laia Bonet, ha explicat que el govern municipal fa una crida per trobar solucions: “Les institucions no tenim resposta pera tots els reptes que tenim com a societat”.

Busquem propostes tecnològiques que tinguin un impacte positiu per a la ciutadania i ho volem fer amb aquells qui tenen les respostes: les empreses i els innovadors
Laia Bonet, tinenta d’alcalde de l’Agenda 2030


Barcelona vol ser una ciutat accessible

La ciutat vol aprofitar la tecnologia perquè tothom pugui gaudir de l’espai públic. Per això, els dos primers reptes han triat dos dels monuments més visitats: el Zoo de Barcelona i el Parc Güell.

En tots dos casos el repte implica oferir una nova perspectiva a la visita, perquè el col·lectiu de persones amb discapacitat puguin descobrir aquests equipaments a través d’altres recursos sensorials.

Pel que fa al tercer repte, el que es busca és una solució per implantar un sistema de permisos d’estacionament a la calçada destinat a persones amb
discapacitat.