“Avui, qualsevol persona pot fer el que vulgui amb la marca Barcelona”, ha lamentat Jaume Collboni, que vol fomentar la gestió pública de la marca perquè la ciutat guanyi “reputació internacional”. De moment, el tinent d’alcalde ha nomenat un responsable de perfil tècnic amb dedicació exclusiva, que s’encarregarà d’aquesta gestió que Collboni vol abordar també amb la resta de grups municipals. “Si volem atreure talent internacional, cal decidir amb lideratge públic com expliquem la ciutat al món”, ha dit.

El Pla de promoció econòmica internacional de la ciutat preveu obrir el segon semestre del 2017 la Barcelona International House, un servei d’acollida, informació i suport per a emprenedors i estudiants estrangers que arriben a la ciutat. D’entrada serà un portal digital, però la intenció de Collboni és obrir una seu física en un espai encara per determinar. En la mateixa línia d’atreure i retenir talent internacional, es crearà un consell assessor format per institucions i organismes públics i privats.

Jaume Collboni ha explicat que al març hi ha previst un viatge a Hong Kong i un altre al maig a Nova York i Miami, que estan vinculats a esdeveniments culturals com el Sónar i el disseny i que la cultura és, precisament, una de les cartes de presentació internacional que vol que tingui Barcelona. La ciutat posa el punt de mira també en la Xina i altres àrees “emergents” com el sud-est asiàtic, l’Amèrica Llatina, el Pròxim Orient, l’est d’Europa i l’Àsia central.