Quatre mercats de Barcelona s’estan transformant de cap a peus en la fase final d’adequació dels mercats municipals. La intenció és que el 2023 s’hagin enllestit (o estiguin a punt de fer-ho) els Sant Andreu, de l’Abaceria (Gràcia), el d’Horta i el de Montserrat (Nou Barris), que seguiran l’estela d’altres mercats renovats; els més paradigmàtics, el de Sant Antoni i el del Ninot.
100 M € d’inversió municipal fins al 2023
Els quatre mercats en fase final de les obres de renovació s’enduran 70,6 M €, dels 96 M € que l’Ajuntament invertirà en mercats entre el 2021 i el 2023. Una altra partida (22,6 M €) es destinarà a altres millores i manteniment de la resta de mercats, i l’última (2,7 M €), a un pla de digitalització. En el marc d’aquest pla, no només es dotarà els mercats municipals d’eines tecnològiques per controlar l’aforament, per exemple, sinó que també impulsarà la creació d’una plataforma digital única per concentrar la compra en línia de productes frescos.
Compres en línia, al juliol
El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha recordat que arran de la pandèmia els més joves han començat a comprar als mercats barcelonins. Per mantenir-los, aquest juliol entrarà en funcionament la plataforma digital de compra en línia: “Serà la primera plataforma pública de mercats. No volem que ho facin les grans plataformes internacionals, ho volem fer nosaltres”, ha sentenciat Collboni.