L’actriu Almudena Amor torna al thriller i al terror amb ‘La mujer dormida’, la seva nova pel·lícula, que estrena aquest divendres 31 de maig als cinemes. Abans, però, passa pel programa ‘Plaça Tísner‘ per parlar-nos de fer riure i de fer por, de treballar amb una directora i de compartir escenes amb una actriu que no es mou ni et respon.

Una dona adormida

L’Ana és una cuidadora que tot just comença una nova feina: fer-se càrrec de la Sara, una dona en estat vegetatiu a casa seva. A mesura que va avançant amb les cures, es va sentint cada cop més atreta pel marit de la pacient.

Però mentre l’amor sorgeix entre ells, alguna cosa no va bé: l’Ana té buits de memòria, es troba parada enmig del passadís de casa, o a l’entrada del jardí, o davant de la finestra… sense saber què hi fa, allà. Preocupada, s’adona que els buits van a més, i són cada cop més inquietants. Sembla com si alguna cosa no la volgués en aquella casa…

Carrera ascendent

Almudena Amor s’està fent un nom i un lloc en el terreny del terror i del suspense espanyol. Després de títols com ‘La abuela’ (2021), ‘Hermana Muerte’ (2023) o ‘El silencio’ (2023), amb ‘La mujer dormida’ (2024) s’endinsa en el thriller amb elements paranormals, amb personatges ambigus, secrets inconfessables, una casa ombrívola i una presència que plana entre els protagonistes d’aquesta història, estàtica i silenciosa, però no per això menys amenaçadora.

La complicada feina de fer-nos por

A ‘La mujer dormida’, els elements paranormals són el motor de temes que remeten a alguns dels temes que ens ocupen com a societat. Però més enllà del fons de la història, la forma està definida per a inquietar-nos i per a provocar-nos més d’un ensurt.

A l’hora de rodar una pel·lícula com aquesta, Almudena Amor ha concentrat els seus esforços en treballar la relació que s’estableix amb el marit, interpretat per Javier Rey, així com amb la dona “adormida”, encarnada per Amanda Goldsmith, que tot i mantenir-se immòbil estableix un diàleg interpretatiu amb l’actriu madrilenya.

Capitanejant tot el conjunt, la cineasta Laura Alvea es converteix en la primera dona que dirigeix a Almudena Amor, i en una mostra més de la presència cada cop major del punt de vista femení (i feminista) en el gènere del terror i del suspens contemporani.

El “mosaic” d’Almudena Amor

  • Un debut: ‘Millones de años’. Després de treballar uns anys com a model, Almudena Amor va estudiar interpretació i va actuar en aquest curtmetratge, que li va servir com a porta d’entrada a la professió.
  • Un familiar: ‘La abuela’. L’any 2021, va protagonitzar un dels films més terrorífics del cineasta Paco Plaza, tot encarnant a la soferta neta d’una àvia amb una presència inquietant i pitjors intencions.
  • Un premi: en realitat, dos: el Premi de la Unió d’Actors i Actrius i la Medalla del Cercle d’Escriptors Cinematogràfics. Són els dos guardons que Almudena Amor es va endur per fer de Liliana a ‘El buen patrón’, al costat de Javier Bardem i a les ordres de Fernando León de Aranoa.
  • Una sèrie: ‘El silencio’. Almudena Amor va saltar de la gran a la petita pantalla en aquest thriller de Netflix sobre la relació entre un assassí i la psicòloga que l’analitza.
  • Una feina: la de cuidadora. A ‘La mujer dormida’, Almudena Amor viatja a les Canàries per cuidar una dona en estat vegetatiu. Ara bé, com li acostuma a passar a la nostra convidada, el que havia de ser una estada tranquil·la es converteix en un rosari d’ensurts i nervis a flor de pell.
  • Una plaça: la de Quintana, a Madrid. Un dels punts de trobada més característics del districte de Ciudad Lineal era l’indret ideal perquè l’Almudena, de petita, traiés a passejar la seva vena de col·leccionista…