VTC
Foto: ACN

(ACN) Els VTC tradicionals exigeixen ser “a la mateixa taula de negociació” que el sector del taxi i avisen que faran noves mobilitzacions i marxes lentes en els propers dies si el govern català i la resta d’administracions no els implica en els canvis que es preparen en la regulació del sector del taxi i els VTC. En declaracions a l’ACN, el portaveu de l’associació VTC-Gran Turisme de Catalunya, Roman Llort, ha lamentat que el sector no ha estat convocat a cap reunió per parlar de la regulació. “Està en joc el nostre futur, i no hi estem convocats, no ho podem permetre”, ha assegurat Llort, que ha admès que fa uns anys el sector dels VTC tradicionals va cometre l’error de no participar en les converses.

“En els anys en què es feia aquesta llei (dels taxis i VTC) només hi havia el taxi fent la normativa a la seva mida. Fem autocrítica. Ara tenim una unió més gran i anem a totes”, ha dit Llort. Aquest dijous, l’associació ha exigit una trobada amb Territori, i està pendent de confirmar si la podrà fer. En tot cas, Llort ha avisat que si no se’ls escolta, impulsaran mobilitzacions “immediatament”.

Territori i taxistes, reunits aquest dijous

Aquest dijous, el sector del taxi té una nova cita a la conselleria de Territori, on dimecres ja van estar reunits per parlar d’una sèrie de mesures per impulsar més sancions pels incompliments del sistema tarifari, actualitzar el decret llei d’empreses de mediació de taxis i ampliar els VTC que poden circular durant grans esdeveniments. Sobre la taula, la convocatòria d’una vaga de taxistes entre el 31 de gener i el 3 de febrer, coincidint amb el congrés audiovisual ISE.

Els VTC tradicionals es reivindiquen

El sector dels VTC tradicional defensa que no pot estar regulat amb la mateixa normativa que els cotxes de les plataformes com Uber o Cabify, i lamenta que en voler resoldre el conflicte amb aquestes multinacionals, es va perjudicar un sector especialitzat en serveis privats com viatges d’inversors o celebritats, casaments o enterraments. Llort es queixa que les administracions públiques donessin a les plataformes unes sigles, les de VTC, que ja tenien ells, que funcionaven sense conflictes amb el taxi des de feia anys. “No podem estar regulats com una plataforma perquè no ho som”, ha afegit el president de l’associació VTC-Gran Turisme de Catalunya.