La visita dels representants polítics i tècnics d’Urbanisme de 15 ciutats europees en el marc de les jornades sobre superilles continua i, aquest divendres a la tarda, han dut a terme un passeig en Bicing per la ciutat, que s’ha iniciat a la superilla de Sant Antoni i ha acabat a la plaça de les Glòries, en plena transformació. El tinent d’alcaldia de Mobilitat de València, Giuseppe Grezzi, ha elogiat “la capacitat d’impulsar el creixement del nombre de carrils bici de Barcelona, amb un model de carrils segregats en calçada”. També ha destacat l’aposta per la millora del Bicing en la renovació del servei: “Nosaltres encara no ho podem fer perquè tenim un contracte més llarg”.

De fet, València és la tercera ciutat d’Espanya en què moure’s en bici és més fàcil, segons un estudi de l’OCU que, de fet, situa el capital del País València per sobre de Barcelona, que es troba en el quart lloc. La segona del rànquing és Sevilla i la primera Vitòria. Precisament, el conseller del Departament de Mobilitat i Espai Públic de Vitòria, Raimundo Ruiz de Escudero, ha participat en la ruta en bicicleta. Ha destacat la capacitat que ha tingut Barcelona de “teixir i interconnectar” els carrils bici de la ciutat, una tasca que a la seva ciutat, ha dit, tot just ara estan acabant de polir. Vitòria, ha explicat Ruiz de Escudero, té 165 quilòmetres de carrils bici i els desplaçaments en aquest mitjà de transport ja superen el 10 % del total.