Un cotxe de pràctiques, dos, tres... En pocs minuts, desenes de conductors aprenents passen per aquest indret del Poble-sec, alguns, amb dificultats... Aquest és un dels punts més coneguts pels conductors en pràctiques de Barcelona. La cruïlla entre el passeig de l'Exposició i el carrer de Margarit es coneix com l'stop de la mort. Això és així perquè el carrer de Margarit acaba en un stop i hi ha un pendent molt pronunciat. A l'hora d'arrencar molts cotxes es calen i les associacions de veïns denuncien que en diverses ocasions hi ha hagut fins i tot topades. En hores punta es generen col·lapses i els veïns fa 14 anys que demanen solucions. Segons un estudi de l'associació, fins a 65 autoescoles fan pràctiques al Poble-sec, una xifra que consideren excessiva. MIQUEL CARRILLO, secretari de la Unió d'AV Poble Sec "La solució ideal, nosaltres no neguem la quota que ens pertoqui o que facin les pràctiques aquí, nosaltres no neguem això, és més, tothom quan ha d'aprendre a conduir ja sap que es necessita espai per fer les pràctiques, el que nosaltres pensem és que és millor que cada barri tingui la seva quota i tots repartits aniríem millor." Però les autoescoles asseguren que es troben entre l'espasa i la paret. Hi ha set zones de sortida d'examen a Barcelona, la majoria properes a la Campana, la seu de la DGT. ALBERT MASSANA, professor de l'Autoescola Paral·lel "Jo entenc que la gent es queixi però anem on realment són els exàmens i on realment són llocs aptes per conduir i per aprendre. Que ens sap molt greu molestar la gent, ens sap molt greu i entenem que moltes vegades ralentitzem la zona pel Poble-sec però és clar, són gent que estan aprenent a conduir, que tenen dificultats, que han de respectar les normes com tothom hauria de fer." El conflicte no sembla tenir una solució propera així que, de moment, als conductors més experimentats només els queda... tenir paciència.

Ja fa 14 anys que els veïns es queixen dels problemes de trànsit que això genera. Ara, però, tenen un altre argument. Han fet un estudi que posa damunt la taula una xifra: 65 autoescoles porten els seus alumnes a fer les pràctiques pels carrers del Poble-sec. Pel secretari de l’Associació de Veïns del Poble-sec, Miquel Carrillo, “nosaltres no neguem la quota que ens pertoqui o que facin les pràctiques aquí, tothom quan ha d’aprendre a conduir ja sap que es necessita espai per fer les pràctiques, el que nosaltres pensem és que és millor que cada barri tingui la seva quota i tots repartits aniríem millor.”

Segons els veïns, a les hores puntes hi ha col·lapses. I també denuncien alguns punts negres. La cruïlla entre el passeig de l’Exposició i el carrer de Margarit, per exemple, es coneix popular com l’estop de la mort perquè el carrer Margarit acaba en un estop i hi ha un pendent molt pronunciat i això fa que, a l’hora d’arrencar, molts cotxes es calin i s’hagin produït, fins i tot, algunes topades.

Les autoescoles, però, asseguren que es troben entre l’espasa i la paret. Hi ha set zones de sortida d’examen a Barcelona, la majoria de les quals properes a la Campana, la seu de Trànsit.”Jo entenc que la gent es queixi, però anem on realment són els exàmens i on realment són llocs aptes per conduir i per aprendre“, diu Albert Massana, professor de l’autoescola Paral·lel. “Ens sap molt greu molestar la gent i entenem que moltes vegades alentim la zona pel Poble-sec”, explica, “però és clar, són gent que estan aprenent a conduir, que tenen dificultats, que han de respectar les normes com tothom hauria de fer.”