@MonicaBarcelona

Un trenet ha aixecat crítiques a les xarxes socials, ja que molts usuaris han pensat que substituïa l’històric Tramvia Blau. El trenet fa el recorregut, des de Setmana Santa, de la plaça de John F. Kennedy a l’estació del funicular. Aquest és el mateix recorregut que feia el Tramvia Blau de Barcelona, que fa quatre anys que no funciona. Molts usuaris de les xarxes socials han criticat a Twitter aquest nou transport i han recordat el tramvia històric de Barcelona: “Substitueixen l’emblemàtic Tramvia Blau per aquest, digne d’una platja plena de turistes i sangria”.

Fonts de B:SM han assegurat a betevé que aquest trenet és una prova pilot impulsada pel Parc d’Atraccions del Tibidabo per fomentar un accés sostenible al parc i que complementa el servei de bus llançadora que ja funciona per accedir-hi.

Busos llançadora i el trenet per accedir al Tibidabo

El trenet del Tibidabo complementa el servei de busos llançadora per accedir al Tibidabo. Hi ha tres línies de TibiBus per arribar al parc: des de l’Estació del Nord, des de l’aparcament B:SM Sant Genís —a la Vall d’Hebron— i des de la plaça de John F. Kennedy. El trenet se suma als busos de la línia de la plaça de John F. Kennedy i ha començat a funcionar com a prova pilot, durant la qual se’n valorarà l’activitat per decidir si es manté.

El trenet no substitueix el Tramvia Blau

Usuaris de les xarxes s’han alarmat en pensar que el trenet substituïa el Tramvia blau, però B:SM assegura que no és cap substitució sinó que són serveis completament diferents: el trenet funciona com a llançadora per accedir al Tibidabo, sense parades, i només hi poden pujar les persones que tinguin l’entrada per al parc d’atraccions o l’abonament.

El Tramvia Blau, aturat des del 2018

El Tramvia Blau està fora de servei des del gener del 2018. Segons TMB se’n va aturar el funcionament per causes tècniques i per garantir les condicions de seguretat del transport. Per aquesta raó, se n’han de substituir les catenàries i les vies, que són dels anys 80.

Licitat el projecte de rehabilitació

El projecte inclou la instal·lació de vies, catenàries i pals de suport nous, i també rehabilitar els combois i el taller. Una altra novetat del futur tramvia és que transcorrerà paral·lel a un carril bici de nova creació, a l’avinguda del Tibidabo.

Fa dos anys, l’Ajuntament va iniciar el procés de licitació de la redacció dels projectes per rehabilitar-lo. Segons va informar el consistori, aquest era el primer pas per recuperar l’emblemàtic tramvia.