Aquest cap de setmana hi ha hagut dos motoristes morts (l’un a la Gran Via amb Bilbao i l’altre a l’avinguda Meridiana) i ja sumen 15 víctimes mortals en accidents de trànsit a la ciutat. Les dades preocupen perquè tres mesos abans d’acabar l’any ja són tres més que l’any passat. En en nombre de morts, els motoristes són els més perjudicats i, per combatre aquesta situació, el primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, ha defensat la pacificació de la ciutat. “Hem de prendre consciència com a ciutat i també les administracions que hem de pacificar les nostres ciutats, que tenim un objectiu fonamental que és prevenir que es produeixin els mal anomenats accidents, perquè són més normals del que ens pensàvem”, ha lamentat Pisarello.
Unes declaracions que van en la línia d’algunes de les darreres actuacions en matèria de mobilitat de l’Ajuntament, com són les superilles, o altres carrers on s’ha ampliat l’espai per als vianants i el transport públic, reduint el pas dels vehicles privats, i obligant-los també a reduir la velocitat a la que se circula. De fet, dels nou accidents mortals de motoristes, tres han estat a la Gran Via de les Corts Catalanes, per on sovint se circula més ràpid que en carrers més petits.
El nombre de motoristes morts, per a l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit, evidencia que són un col·lectiu tan o més vulnerable que els vianants. Pel seu president, Ole Thorson, un motorista “és més vulnerable que un vianant perquè va a molta més velocitat i això suposa més impacte en cas d’accident”.
Segons un estudi del RACC, a Barcelona, en què un de cada cinc vehicles són motocicletes, aquestes concentren el 41 % dels accidents greus o mortals. I tot i que assenyala que la majoria té un bon comportament, conclou que és en les hores punta quan cometen més infraccions com avançament entre carrils, sobretot quan hi ha congestió de trànsit.